Tags
adres, anwb, Audi, betrouwbaar, dealer, diesel, dossier, Engels, frans, hulpdienst, lier, Lyon, sleepauto, sleepbedrijf, sleepwagen, tankje, tolpoort, vw
Hello…uh bonjour monsieur…en dan…ff denken…dan maar in het Engels. Please can you help us? Ik vertel in handenvoetenfransduitsengels wat er precies is gebeurd en dat we van de Anwb de plaatselijke hulpdienst moesten bellen. Monsieur begreep gelukkig wat ik bedoelde en liep naar de telefoon voor personeelsleden van de tolpoort. Hij mompelde wat in het Frans in de hoorn, wees naar mij (alsof de persoon aan de andere kant van de lijn mij kon zien) knikte naar mij dat het ging lukken, hing op en kwam naar me toegelopen. Over een halfuurtje zou er iemand van de nabijgelegen garage komen met een tankje diesel. Hubje en ik zeiden tegen elkaar dat het vast een heeeel duur tankje diesel zou worden. Na een ruim half uur kwam er een sleepwagen aan met een norskijkende Fransoos. Eerst bleef hij zitten, toen keek hij naar mij, en bleef gewoon zitten! Ik liep naar de auto toe en vroeg in het Engels of hij diesel had meegenomen. Non! Non? :S Hij liep naar de bus, sprong erin en wilde hem achteruit rijden zodat hij met de sleepwagen ervoor kon komen en ons erop kon trekken met zo’n enge lier. Kleng! Hij gebaarde naar Hubbie en probeerde het nogmaals. Krak! Nu is de bus wel oud, krakkemikkig en mank maar kleng en krak hadden wij nog niet gehoord. Manlief probeerde het ook eens maar kreeg geen beweging die op achteruitrijden leek. De norse Fransoos belde heen en weer met Anwb. Je zou haast vergeten waarom wij ons aangesloten hadden bij de gele-redders-in-nood. Ze adverteren dat het zo razend handig is, als je in het buitenland auto-pech-hulp nodig hebt, zij het moeiteloos voor je regelen. Fungeren bv. als vertaalpersoon wanneer je er zelf taaltechnisch niet uitkomt. We hebben nagenoeg iedereen van de Anwb Lyon gesproken en steeds hetzelfde liedje. Tuut…tuut…momentje geduld a.u.b. Hallo Anwb, waar kan ik u mee van dienst zijn? We hebben zo’n 12x, en dat steeds aan iemand anders, uit moeten leggen wat het probleem was. Of er moest overlegd worden, of de persoon in kwestie sprak stiekum toch niet zo goed NL en zou ons doorverbinden met iemand die het wel zou kunnen. De norse Fransoos werd steeds norser en begon steeds meer te mopperen. Uiteindelijk hebben we Barrel achteruit geduwd, en de norse Fransoos sleepte het met de lier op de sleepauto, en we reden en reden en reden…ja waarheen? Hij reed ons zo’n 20 min. rond en stopte bij een Audi/Vw dealer. Dat zag er veelbelovend uit! De bus werd van de sleepauto gekieperd en hij zei in ’t Engels (ja nu sprak hij opeens wel wat Engels) They call you. Wie belt ons? Nou we wachten wel en merken vanzelf wie ons zou bellen. En wachten…en wachten…Toch maar zelf even de Anwb bellen? Tuut…tuut…hallo Anwb waarmee kan ik u helpen? Hallo ik ben die-en-die en sta hier al een tijdje en we zouden gebeld worden volgens de sleper. ‘Mag ik uw gegevens?’ vroeg de meneer van de Anwb. Volgens Anwb was er geen dossier, dan weer wel, dan weerrrrr niet. Argh! En in de bus werd het steeds heter. We stonden al uren op een parkeerplaats in de volle zon. En we zouden, dat werd al snel duidelijk, niet geholpen worden door de Audi/Vw dealer. Volgens Anwb was dit geen betrouwbaar adres. Waarom…in hemelsnaam waarom lieten ze ons dan wegslepen door een onbetrouwbaar sleepbedrijf!? Nog maar eens de Anwb bellen…vervolg lezen…stay tuned 😉