Tis droevig gesteld tegenwoordig met de service van bedrijven en instellingen in Nederland. Als je iets aanschaft, dan mag je blij zijn als het bij levering niets mankeert. Geen kras, schaaf, deukjes of hobbels. En mocht er iets aan mankeren mag je de Heer op je blote knietjes danken dat je het voor elkaar krijgt en het mankement opgelost wordt.
Zo kochten wij een Love-seat bij Leen Bakker. Zo’n leuke 1,5 zits stoel waar je knus samen in kan zitten of lekker riant languit in je uppie. De stoel beviel zo goed dat we een 2e exemplaar wilden… dus op naar Leen Bakker. We boften want deze week was hij in de aanbieding en dat scheelde 50 euro en dat is best veel geld nietwaar 😉 De Love-seat zou donderdag bezorgd worden voor 21,50 wilden ze het ook wel naar boven brengen. De donderdag erop wachtte ik tot 11.00uur ’s morgens en beldde toen naar LB om te vragen hoelaat ik ze kon verwachten en het meisje aan de telefoon zei:” Mevrouw, u staat voor vandaag niet op de bezorglijst”. Das Balen! Neem je een vrije dag om de stoel te ontvangen en dan komen ze niet. Ik vroeg aan het meisje wanneer ik ze dan wel kon verwachten. Het blijkt dus dat LB alleen nog maar op donderdag laat bezorgen wat erg lastig uitkomt voor mensen die werken. Je moet dan een hele dag vrij nemen want je weet van tevoren niet hoelaat de bezorger komt. Ik zei haar:” Oh dat is lekker…dan moet ik weer (nadruk op weer) een vrije dag nemen? Omdat het hun fout was wilden ze tegemoet komen. Zo aardig van ze nietwaar? Zaterdagmorgen zou de chef van de afdeling Meubelen zelf de Love-seat komen brengen. (vergeet niet dat hij die 21,50 in zijn eigen zak heeft gestoken :p) Toen de poten door mijn Sjibanees erop gemonteerd werden kwam hij erachter dat de stoel zo scheef en gammel was als de toren van Pisa. Ik belde direct Leen Bakker en na tig keer het geprobeerd te hebben en geen gehoor kreeg sprongen we op de fiets richting Woonboulevard waar LB gevestigd is. Ik meldde de klacht van de gammele Love-seat en hij zou donderdag omgeruild worden voor een spiksplinternieuwe ‘niet gammele’ Love-seat. WEER een vrije dag naar de knoppen dus! Woensdag belden ze van LB ze de stoel waren vergeten te bestellen en ze nu niet meer op voorraad waren. GRRrr :@ De week erop kwam eindelijk een nieuwe Love-seat en die werd omgeruild voor de ‘Pisa-seat’ wat me wel weer een vrije morgen kostte.
Gisteren lag het in mijn brievenbus…die lelijk blauwe/paarse enveloppe met erin een melding dat ik aangifte moest doen van mijn inkomsten in 2005. Nu is dat niet zo heel vreemd maar ik heb geen eigen huis, geen lening waar ik de rente evt. van zou kunnen opgeven…nada. Bovenaan de brief stond de naam van mijn ex-man waar ik al een ruime tijd van gescheiden ben. Ik zou zijn fiscaal partner zijn. Best gek want het jaar ervoor was ik dat niet, en nu opeens wel? Ondertussen was ik al 2x verhuisd en het adres wisten ze wel… waarom mijn burgerlijke status niet? Ik belde het gratis nummeren kreeg een dame aan de telefoon die de vraag: “Waarom ben ik nu opeens de fiscale partner van mijn exman?” niet kon beantwoorden en het aan haar supervisor zou vragen. Wat voor mensen zetten ze daar aan de Belasting Telefoon :S Bij de Belasting wisten ze niet wat er mis was gegaan maar mij werd aangeraden toch maar het programma op internet te downloaden en op te sturen. Op mijn vraag: “Waarom?” wist de dame weer geen antwoord en ik heb er maar niet op gewacht tot ze terug was om het weer aan haar supervisor te vragen. Als je belasting moet betalen zijn ze er als de kippen bij, wil je iets van hen kan je wachten tot je een ons weegt of men weet het niet. Gaar hoor!
Om de woonkamer nog gezelliger te maken met de 2 Love-seats wilden we een kleed voor op de vloer. Na hier en daar te hebben rondgekeken waren we er over eens. Het zou een creme-kleurig shabby kleed worden. Het kleed moest besteld worden omdat we een groot formaat wilden. Toen het kleed na 7!! weken eindelijk kwam was het kleed niet creme maar chocoladebruin. Nu kan het zijn dat er iets mis is met mijn gezichtsvermogen maar ik zie duidelijk verschil tussen kleurnummer 90 en kleurnummer 49. Ik stuurde de bezorger met kleed weer weg. Kort erna, ik denk zo’n 2 uurtjes, telefoon…Waarom ik het kleed niet had afgenomen… nou ja zeg! Het kleed in creme bleek niet meer te leveren want de fabrikant deed moeilijk en daar deden ze geen zaken meer mee. Hadden ze me dat niet tijdens het bestellen kunnen zeggen ipv ons af te schepen met een kleed dat er toevallig nog lag? Na 2 dagen ging de voordeurbel. *tring* Weer de bezorger met het zelfde chocoladebruine kleed. Hij moest lachen en zei:” Je wilt het kleed zeker weer niet he?” Tot nu toe snap ik nog steeds niet waarom dit kleed voor de 2e keer aan ons werd aangeboden…
Heel erg bekend is dat dit ook veel gebeurt met internet en telefonie diensten. Vandaar dat ik nu elk telefoongesprek (wanneer ik als consument bel) opneem. Zo kan ik die hoge pieten op het hoofdkantoor zelf even laten horen wat de callcentermedewerkers mij hebben toegezegd!
LikeLike